martes, 14 de junio de 2016

La ministra de Foment i Construcció Anna Pastor a arribat a Barcelona per signar les obres de construcció de les instal·lacions Ferreres del Port de Barcelona


Bona noticia a tv3

article Alicia García
Aquest dimarts 14 de juny del 2016 farà historia: Per fi a diverses i eternes dècades de lluita per part del Port de Barcelona s'aconsegueix que la ministre de Foment i Construcció Anna Pastor signés les obres públicas que en un temps determinat obtindrà el port, mobilitat  al 100% les seves mercaderies.




     "Totes parts implicats han sigut a taula per confirmar i signar contracta"

               
"Anna Pastor acompanyada de Josep Rull"





"Josep Rull parla i Anna Pastor escolta atentament"
              (la seva cara abstraïda ho diu tot)

La ministra Ana Pastor diu que el govern del PP "ha complert" en inversions en infraestructures a Catalunya El Govern i l'Ajuntament li demanen que "compleixi i executi" el conveni signat del accessos ferroviaris al Port de Barcelona, i Pastor respon que licitaran els projectes “el més aviat possible”, però no fixa terminis.

 La ministra de Foment en funcions, Ana Pastor, ha defensat avui que el govern central "ha complert amb Catalunya" en inversions en infraestructures en l'anterior legislatura i "ha fet un esforç", i ha suggerit que "tant de bo qualsevol govern inverteixi el mateix" que el de Mariano Rajoy.

Així ho ha assegurat en declaracions als mitjans abans de participar en un col·loqui amb empresaris i professionals liberals a Barcelona, just després que els governs espanyol i català, Adif, Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), Ports de l'Estat i el Port de Barcelona hagin signat avui dos convenis per impulsar la construcció del nou accés sud ferroviari del port barceloní, que tindrà un cost pròxim als 150 milions d'euros. Pastor ha recordat que l'executiu popular ha invertit fins a 6.000 milions d'euros a Catalunya, reivindicant així inversions com els "molts recursos" per a l' alta velocitat a Girona; la llançadora entre l'Aeroport del Prat i Barcelona; l'impuls de la variant de Vallirana; o el tram Olesa de Montserrat-Viladecavalls del Quart Cinturó. També les inversions en aeroport o el port barceloní, com els gairebé 150 milions per al nou accés sud ferroviari, a més que en infraestructures en Rodalies "en aquest moment hi ha obres en marxa per 700 milions i obres executades per valor de 280 milions", i la "posada en marxa de la Rodalia de Tarragona i Girona". 

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz han reclamat a la ministra que ara “compleixi” amb el contingut dels convenis signats aquest dimarts i executi els accessos ferroviaris definitius al Port de Barcelona. El conseller ha lamentat que aquest acord “arriba tard i ha fet patir molt” la Generalitat, ja que es tracta d’una infraestructura “amb un retorn de la inversió clar per un pol econòmic com és el Port de Barcelona”.

 La ministra  Anna Pastor ha respost que: Foment licitarà els projectes “el més aviat possible”, però no ha fixat terminis concrets per executar els accessos ferroviaris definitius al Port de Barcelona.


estret del diari ARA 

"Josep Rull ha comentat la importància de la assignatura d'avui dimarts per la repercussió positiva que donarà al Port de Barcelona i la creació de llocs de treball a molts catalans."



Ramon Sans Camardon, diu:

Mira moltes vegades han fet algun pas, hi ha partida de

diners?

O?, ¿només són bones intencions signades, de moment ho

Poso en quarantena.


La veritat dona per pensar :

No sabem si ¿a Madrid hauran

fons o esperen rebre capital de Fons Europeu?.
La veritat és que de aquí poc es veurà i bona falta ens fa, ja que

sembla ser que ens tenen ben abandonats aquest govern poc

Assenyat.

"Jo vui la Republica a Catalunya, segur que nosaltres sols distribuiriem millor el capital i les infraestructures no trigarien tant com ara."


Article de El NACIONAL.CAT, sobre el mateix tema d'infraestructures i és del 2017

Seguim mès del mateix prometen i poc donen..
Encare voleu ser a Espanya?

 clique-ho Aquí per veureu




He pensat que millor possarho per si de càs esborran l'articla te molta miga el que diu Estefania Molina al seu trevall: 

Les promeses d'inversions en infraestructures –una autèntica pluja de milions, 4.200 durant aquesta legislatura– que va fer la setmana passada Mariano Rajoy a Catalunya estan lluny de veure's reflectides al projecte de pressupostos de l'Estat per al 2017 presentat aquest dimarts. Però més encara si es tracta de Rodalies Renfe, per a les quals hi ha previstes actuacions del Ministeri de Foment per 271 milions d'euros, molt lluny del total de 1.882 anunciats pel president del govern espanyol.
Segons el detall de les inversions del Ministeri de Foment presentat pel ministre Íñigo de la Serna, les principals actuacions en Rodalies i xarxes ferroviàries de proximitat a tot l'Estat suposaran una inversió de 374 milions d'euros. Al denominat "nucli de Catalunya" (Barcelona, Girona i Tarragona) se'n destinaran 271, és a dir, una mica més de la meitat que correspondrien si la promesa de Rajoy (1.882 milions fins al 2020) es distribueix en quatre anualitats.
Quant al corredor mediterrani, Foment hi preveu invertir 715 milions d'euros per a tots els trams, inclosos els tres catalans. Rajoy va assegurar que s'hi destinarien 667 milions d'euros només per a aquests trams, la qual cosa torna a obrir dubtes sobre si realment es complirà el compromís del cap de l'Executiu espanyol davant la societat civil catalana.
De la Serna, però, ha assegurat que la inversió del seu ministeri a Catalunya serà el 2017 de 1.306 milions d'euros. "Amb això es compleixen els compromisos perquè el president va exposar un pla per a quatre anys", ha manifestat. Segons les xifres de Foment, l'increment és del 5,2 respecte a l'any anterior i del 46,4% sobre el total de l'obra executada.    

Per que fa al conjunt de l'Estat –una caiguda del 10'9% del total de les inversions– el titular de Foment ha justificat la davallada a través de tres arguments. El primer, que l'any anterior l'Acord de no disponibilitat va impedir d'aplicar el total del Pressupost total, de manera que la caiguda hauria estat, en realitat, del 6'1%. El segon motiu seria la interinitat de l'executiu espanyol. El tercer, que quedarien sols sis mesos per a l'aplicació del pressupost i per això no incloïa una partida major per al 2017.
Adjunt un altre article interessant de spain crisi on es pot veure en el mapa de la península cap a on es dirigeixen els pressupostos...Clicar AQUÍ per veure articla







No hay comentarios:

Publicar un comentario